Blackpink [kpop]: voorstelling van de groep en de koninginnen van de kpop

Voorstelling van de groep Blackpink

Blackpink is een Zuid-Koreaanse K-popgroep die in 2016 werd opgericht door het beroemde agentschap YG Entertainment . De groep bestaat uit vier getalenteerde leden, Jisoo , Jennie , Rosé en Lisa , heeft de groep zich snel weten te vestigen als een referentie in de wereld van de Zuid-Koreaanse popmuziek . Blackpink staat bekend om zijn aanstekelijke nummers, zijn spectaculaire podiumoptredens , en gewaagde kledingstijl . Dankzij hits als “DDU-DU DDU-DU” , “Kill This Love” en “How You Like That” heeft Blackpink een internationaal publiek veroverd en is uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke K-popgroepen van haar generatie.

Blackpink K-POP

Oprichting en begin van de groep

De groep Blackpink werd opgericht door het Zuid-Koreaanse entertainmentbedrijf YG Entertainment , dat ook de carrière van groepen als Big Bang en 2NE1 lanceerde. De vier leden, Jennie, Lisa, Rosé en Jisoo , werden geselecteerd uit honderden jonge talenten tijdens internationale castings en volgden een strenge opleiding voordat ze hun debuut maakten.

Hun officiële debuut vond plaats in augustus 2016 met de release van hun eerste singlealbum “Square One” , met daarop de nummers “Boombayah” en “Whistle” . Deze twee nummers stegen snel naar de top van de hitlijsten en maakten de groep in een mum van tijd beroemd. Hun muziekstijl, een mix van pop, hiphop en EDM , en hun sterke en gedurfde imago onderscheidden hen al snel van andere groepen uit die tijd.

Succes en records op YouTube

Vanaf de release van hun eerste videoclip wisten de leden van Blackpink de aandacht van het publiek te trekken. Hun video’s staan bekend om hun verzorgde esthetiek en aanstekelijke choreografie , die het talent van elke artiest goed tot zijn recht laten komen.

Hun hit “DDU-DU DDU-DU” brak records op YouTube toen het in 2018 uitkwam. Het werd de meest bekeken video in 24 uur voor een K-popgroep en bereikte in minder dan twee jaar tijd 1 miljard views. Sindsdien hebben verschillende van hun videoclips meer dan een miljard views behaald, waardoor Blackpink een van de populairste groepen op het platform is geworden.

Hun prestaties op YouTube houden daar niet op, want ze hebben ook het record voor het meest bekeken online concert met hun evenement ” The Show ” in 2021. Deze betaalde livestream trok fans van over de hele wereld en toonde daarmee hun enorme internationale populariteit.

Samenwerkingen met andere artiesten

Naast hun eigen nummers hebben de leden van Blackpink ook samengewerkt met tal van internationale artiesten , waardoor ze hun bekendheid op het wereldtoneel . Voorbeelden hiervan zijn ” Sour Candy ” met de Amerikaanse zangeres Lady Gaga in 2020 en ” Ice Cream ” met popster Selena Gomez in hetzelfde jaar.

Deze samenwerkingen hebben de leden van de groep in staat gesteld hun veelzijdigheid te tonen en hun vermogen om zich aan verschillende muziekstijlen aan te passen. Bovendien boden ze een kans om zich bij een groter publiek bekend te maken en hebben ze bijgedragen aan de vestiging van K-pop als een niet te missen muziekgenre op internationaal niveau.

Blackpink in Frankrijk

Het succes van Blackpink blijft niet beperkt tot Zuid-Korea of de Verenigde Staten , want ze zijn ook erg populair in Frankrijk . De nummers van de groep worden regelmatig gedraaid op Franse radiozenders en hun videoclips worden miljoenen keren bekeken op streamingplatforms .

In 2019 heeft Blackpink een wereldtournee , met onder meer een optreden in Parijs. Het concert was binnen enkele minuten uitverkocht, wat getuigt van de enthousiasme van de Franse fans voor de groep. Bovendien werden de leden van de groep uitgenodigd om deel te nemen aan verschillende televisie- en radioprogramma’s in Frankrijk , waardoor K-pop bij het grote publiek bekend werd.

Impact op de muziekindustrie en K-pop

Blackpink wordt vaak beschouwd als een van de pioniers van de nieuwe K-pop-golf , omdat ze hebben bijgedragen aan de internationale populariteit van het genre en het doorbreken van culturele barrières. Hun succes heeft de weg vrijgemaakt voor andere Zuid-Koreaanse artiesten , die nu meer zichtbaarheid in de westerse media genieten.

De groep staat ook bekend om zijn invloed op de muziekindustrie in het algemeen, met name wat betreft marketingstrategieën en het creëren van visuele content door miljoenen mensen over de hele wereld, waardoor de lat op het gebied van productie en kwaliteit hoger is komen te liggen.

Ten slotte zijn de leden van Blackpink uitgegroeid tot mode-iconen en ambassadrices van prestigieuze merken , waardoor ze hebben bijgedragen aan de opkomst van K-beauty en K-fashion over de hele wereld.

Soloprojecten en activiteiten buiten de muziek

Elk van de leden van Blackpink heeft ook de kans gekregen om solo te schitteren en projecten buiten de muziek te leiden. Jennie heeft bijvoorbeeld in 2018 een solo-single uitgebracht met de titel “Solo” uitgebracht, die een groot succes werd. Lisa heeft op haar beurt haar eerste single “Lalisa” in 2021, waarmee ze de eerste Zuid-Koreaanse artieste werd die een nummer 1-hit scoorde in meer dan 60 landen op iTunes .

Rosé bracht in 2021 haar eerste singlealbum “R” uit , met daarop de nummers “On The Ground” en “Gone” , die zeer goed werden ontvangen door critici en fans. Ten slotte maakte Jisoo in 2021 haar debuut als actrice in de Koreaanse dramaserie “Snowdrop” , waarin ze haar talenten als actrice liet zien.

Kortom, Blackpink is een Koreaanse popgroep die geschiedenis heeft geschreven in de muziekwereld en de grenzen van K-pop blijft verleggen. Dankzij hun talent, charisma en harde werk hebben de leden van de groep de harten van fans over de hele wereld veroverd en bewezen dat K-pop een volwaardig muziekgenre is dat erkenning en waardering verdient.

Hun eerste album en de bekendste nummers

In 2020 bracht de groep Blackpink haar eerste studioalbum uit, getiteld “The Album” , dat wereldwijd een daverend succes werd. Dit album, dat uit acht nummers bestaat, liet fans nieuwe kanten van de groep ontdekken en bevestigde hun status als wereldwijd fenomeen. Tot de bekendste nummers van het album behoren “How You Like That” , “Ice Cream” (in samenwerking met Selena Gomez) en “Lovesick Girls” .

De single “How You Like That” was een groot succes, stond al snel bovenaan de hitlijsten en brak kijkcijfers op YouTube . De videoclip van dit nummer bereikte 100 miljoen views in slechts 48 uur, een record dat nog nooit eerder door een girl group was behaald.

Het album was voor de groep ook de gelegenheid om “Kill This Love” uit te brengen, een krachtig en meeslepend nummer, vergezeld van een spectaculaire videoclip met indrukwekkende beelden . Dit nummer kende ook internationaal veel succes , waardoor de populariteit van de groep nog verder toenam.

Wereldtournee en concert in het Stade de France

In 2019 begon de groep Blackpink aan haar eerste wereldtournee getiteld “In Your Area World Tour” , die hen naar Azië, Noord-Amerika, Europa en Australië bracht. Deze tournee stelde de groep in staat om voor duizenden fans over de hele wereld op te treden en hun status als internationale sterren te bevestigen.

Een van de hoogtepunten van deze tournee was het concert van de bandleden in het Stade de France in mei 2019. Blackpink werd daarmee de eerste K-pop-meidengroep die in dit legendarische stadion optrad, voor een publiek van bijna 60.000 toeschouwers. Het concert was een groot succes en betekende een mijlpaal in de geschiedenis van de groep, die zich daarmee definitief op de Franse muziekscene heeft gevestigd.

Blackpink K-POP

De Koreaanse Koreaanse popgroep Blackpink heeft de harten van fans over de hele wereld veroverd met hun talent, unieke stijl en adembenemende optredens. Sinds hun debuut in 2016 hebben de vier leden van de groep successen en records in de wacht gesleept, waardoor ze een waar wereldfenomeen zijn geworden.

De vele nummers, samenwerkingen en wereldtournee van de groep hebben bijgedragen aan hun internationale bekendheid en hebben K-pop tot een niet te missen muziekgenre. De leden van Blackpink hebben daarmee bewezen dat hun succes geen eendagsvlieg was en dat ze zijn gekomen om te blijven, waardoor deze popgroep uit Korea een belangrijke speler in de muziekindustrie is geworden.

<!– .embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; } –>

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *